روش های مختلف جراحی پروستات را بشناسیم
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از اندام های مهم و حیاتی در بدن آقایان، پروستات است که می تواند به دلایل مختلفی مانند سبک زندگی نادرست، دچار مشکلات سلامتی شود. غده پروستات در ناحیه تناسلی مردان واقع شده است و نقش بسیار حیاتی و مهمی در تولید مثل دارد. اما گاهی این عضو مهم دچار مشکل می شود. راه های مختلفی برای درمان پروستات بسته به شرایط فرد و شدت مشکل وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم تا با جراحی های مختلف برای درمان این مشکل بپردازیم.

انواع روش های جراحی پروستات

انواع بیماری های پروستان معمولا با داروهای آنتی بیوتیم درمان می شوند اما برای درمان سرطان پروستات معمولا باید جراحی انجام شود. در ادامه به معروف ترین جراحی های پروستات می پردازیم.

پروستاتکتومی

یکی از روش ‌های جراحی پروستات، پروستاتکتومی است که شامل روش ‌های مختلفی است که منجر به از بین بردن بخشی یا تمام غده‌ پروستات می‌ شود. از این جراحی برای درمان پروستات بزرگ شده و همینطور سرطان پروستات استفاده می شود. در روش سنتی این جراحی، پوست برش داده می ‌شود و از طریق حفره ‌ای که ایجاد می‌ شود، به پروستات و بافت ‌های اطراف آن دسترسی پیدا می‌ کند.

در روش‌ های جدیدتر برای این عمل، از روش لاپاراسکوپی هم استفاده می ‌شود. در این روش، برش ‌های کوچکی در پوست ایجاد می‌ شود و از طریق لوله‌ ها یا بازوهای رباتیک، تغییرات مورد نظر متخصص بر روی پروستات اعمال می‌ شود.

جراحی لیزری پروستات

در روش جراحی لیزری پروستات، بافت آسیب ‌دیده پروستات که مانع جریان طبیعی ادرار می ‌شود، با استفاده از لیزر بدون نیاز به برش پوست از بین می ‌رود. این روش به طور اصلی برای درمان هایپرپلازی خوش‌ خیم پروستات استفاده می ‌شود.

در این روش، به ویژه در مواردی که پروستات به اندازه زیادی بزرگ شده است و همچنین در افرادی که تشخیص سرطان در آنان قطعی نیست، استفاده می ‌شود. در این جراحی، هیچ نمونه ‌ای برای ارسال به پاتولوژیست به منظور بررسی ارسال نمی ‌شود زیرا به این دلیل که کل پروستات در طول جراحی حذف می‌ شود. در صورتی که تشخیص مشکوک به سرطان پروستات باشد، این جراحی توصیه نمی ‌شود مگر اینکه بیمار قبلا نتایج منفی بیوپسی داشته باشد.

آیا عمل پروستات درد دارد؟

عمل پروستات هیچ دردی ندارد. البته ممکن است پس از عمل جراحی، در لحظاتی که در اتاق عمل هستید و آغاز به بیدار شدن از بیهوشی می ‌کنید، با قرار دادن پروب در محل، کمی احساس ناراحتی و مقداری درد تجربه کنید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: